Friday, January 14, 2011

BAB2 WE'RE DESTINED TOGETHER

BAB 2 WE'RE DESTINED TOGETHER

“woi kimie apa yg termenungkn tu” sergah tengku amar kepada kawan baiknya
“kau nie la amar bkn reti nak bagi salam”
“opss, sorry, ok, assalamualaikum”
“waalaikumussalam” jawap fakrol hakimie sepatah
“woi, kau nie kenapa, kalau kau telefon aku Cuma nk suruh ak tgk kau termenung baik x payah telefon” geram pula tengku amar dengan perangai fakrol hakimie yg hanya mendiamkan diri
“kalau ada problem share la kat aku sikit, mana la tahu aku boleh meringankan beban kau tu” kata tengku amar lagi
“aku memang ada byk prolem nie, dgn ayah aku dgn lara, aduh!! Pening gila kau tahu x”
“ relax la bro, setahu aku, kau mana ada masalah dengan lara”
“nie la yg buat aku bertambah pening ni, ada ke patut  lara tu dah nk pergi England baru nak cakap dekat aku”
“Habis tu pasal ayah kau pulak”
“yg ayah aku tu pulak, ada ke patut suruh ak kahwin dengan pilihan dia”
“aku rasa baik kau kahwin je dgn pilihan ayah kau tu, habis cerita”
“apa kau gila ke, aku mana cintakan si marwa tu, cadangan kau tu langsung x boleh diterima pakai, dah la aku nak balik dulu, esk kita jumpa”
“woi siapa nak bayar air nie, aku x bawak wallet” kata tengku amar sambil tersengih
“ceh!! Kau nie kedekut la, setakat 10 ringgit tu xde bendanya “ sambil berlalu ke kuanter yg ada di kedai mamak itu.
“hehehehe…. Tima kasih kimie belanja aku, serius masa keluar rumah tdi aku tertinggal wallet
“dah la aku nak balik, letih sgt nie”
“ok, bwk kereta elok2,”
…………………………………………………………………………………………..
“ kimie mari sini kejap, ayah ada sesuatu nak ckp dgn kamu”
“ada apa ayah, kimie penat nie”
“kejap je kimie”
”oklah, ape dia??”
“kimie, ayah dah aturkan perjumpaan kamu dgn marwa, ayah harap sgt kamu x hampakn ayah” rayu dato azid
“ayah berapa kali kimie nak cakap, kimie xnak kahwin dgn marwa” kata fakrol hakimie kasar
“kalaupun kamu xnak kahwin dgn marwa tapi tgk la dulu dia tu, mana tahu nanti suka” gurau dato azid
“ok, fine  kimie akan jumpa dia kalau itu yg ayah nak”
“bagus macam tu la anak ayah”
“pukul berapa yg ayah nak kimie ambil dia”
“ayah dh janji dengan walid marwa suruh kamu ambil dia pukul 5 ptg  smpai sebelum pukul 10 mlm ”
“ok ayah”                                                                                                                                                                                                     eleh jangan kata hantar balik sebelum pukul 10, nanti pukul 5.30 ptg aku hantar dia balik, ingat aku suka sgt ke kt dia, perasan… hakimie berkata dalam hati..
………………………………………………………………………………………………………………………….
Ish  mana dia marwa ni lembab betul la, ingat kalau dia solek tebal 18 inci aku boleh suka kat dia ke, rungut fakrol hakimie
“ maaf, sebab buat kimie tggu lama walid marwa x sihat”
“kalau dah ayah kau sakit x payah la gatal2 nak keluar date dgn aku”
“bukan saya nk keluar date dgn awak, tpi ayah awak yg paksa”  ish mamat nie kerek betul
“ kau nie boleh x jgn menjawap bila aku ckap”
“ saya cuma” belum sempat marwa hendak menghabiskn  ayatnya, fakrol hakimie terlebih memotong percakapannya
“tengok  tu  nak melawan jugak , tampar nanti baru tau” kata fakrol hakimie bengang
“kita nak pergi mana” Tanya marwa perlahan
“manalah aku tau, kita ronda2 jelah kat putrajaya”
“xpayahlah klu camtu, baik awak hantar saya balik rumah jelah”
“okey” bgus jugak kalau cmtu boleh la aku singgah kt rumah lara…

No comments:

Post a Comment

 
  • Home
  • Login
  • Links
  • Comel
  • Disclaimer
  • About